Het moderne Azië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Iris Jacobs - WaarBenJij.nu Het moderne Azië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Iris Jacobs - WaarBenJij.nu

Het moderne Azië

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 November 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

’s ochtends worden we met de tuk tuk naar het vliegveld gebracht dat niet heel ver buiten het centrum van Vientiane ligt. De vlucht is kort en we zijn begin middag alweer in Kuala Lumpur. Als we geld willen pinnen in Kuala Lumpur accepteert bijna geen enkele pin automaat onze kaart. NA bijna een uur rond gedwaald te hebben vinden we een pin automaat die onze kaart wel pakt en kunnen we 2 treintickets kopen om naar het centraal station van Kuala Lumpur te gaan. Ondanks dat we nog steeds in Azië zijn lijken we heel ergens anders te zijn. Het is zo modern en doet heel westers aan. We doen super lang over het vinden van ons hostel maar als we hem dan eindelijk hebben gevonden is het een verademing.

Met een city tour bus gaan we Kuala Lumpur verkennen. Maar als we bij de eerste stop (het paleis) willen uitstappen om foto’s te maken zijn we vergeten de batterij in de camera te doen. We gaan bij een latere stop eruit om terug te kunnen lopen richting het hostel om de batterij te halen want zonder is wel erg zonde. Maar zo makkelijk kun je niet door de stad heen lopen. Als we de batterij erin hebben vervolgen we de toer met de bus. We maken verschillende stops, de ene indrukwekkender dan de ander. Als we bij de bekende twin tower komen ben ik echt onder de indruk. Ik had er veel van verwacht maar het maakt alle verwachting ook meer dan waar. We duiken de shopping male in die er vlakbij ligt om een lunch te scoren. We eindigen onze toer met de bus in de bintang wijk waar veel shopping males en verschillende eetkraampjes op straat zijn. Na het avond eten gaan we met de bovengrondse trendy metro terug richting ons guesthouse.

In de ochtends gaan we als eerst naar chinatown en centralmarket. We lopen langs verschillende winkels en doen ideeën op voor dingen die we als we terug komen zelf kunnen gaan maken. Als het gestopt is met regen gaan we richting het restaurant waar we een high tea hebben geboekt. Als we met het adres mensen de weg vragen komen we erachter dat we de high tea in de Kuala Lumpur tower hebben. We krijgen een tafel met prachtig uitzicht toegewezen. Er staat een gigantisch buffet met echt allerlei verschillende hapjes klaar en we krijgen onbeperkt limonade en thee. Als we lekker zitten te eten begint de vloer opeens te draaien. Doordat de vloer draait krijg je terwijl je aan je tafeltje zit een volledig zicht over Kuala Lumpur. Voordat we weg gaan gebruiken we nog de meest moderne wc waar ik ooit op heb gezeten. Je kunt je billen een douche geven waarvan je de temperatuur van het water kunt instellen. Als je billen de douche hebben gehad kun je de wc ze ook nog laten droog blazen, en ja hoor de temperatuur van de wind kun je natuurlijk ook instellen. Als de high tea rond half 6 afgelopen is zitten we zo vol dat we de aankomende uren niet meer kunnen eten. Dus we besluiten nog wat rond te lopen in de shopping males, die je in overvloed in Kuala Lumpur kunt vinden. Daarna gaan we in een straatje die gevuld is met barretjes wat drinken en kaartspelletjes spellen. Daarna gaan we naar een skybar waar ze een enorm zwembad op het dak hebben en harde muziek opstaat en overal schuim ligt. Na een tijdje besluiten we terug te gaan naar de straat met alle barretjes waar we eerst zaten, daar kunnen we veel beter dansen.

Nadat we een beetje hebben uitgeslapen pakken we voor de laatste keer voor lange tijd onze tas in. We lopen door de indiaanse wijk en nemen een uitgebreide lunch aangezien we rond etenstijd gaan vliegen. We vertrekken op tijd richting het vliegveld voor onze laatste korte vlucht.

• 08 December 2014 - 17:10

Jan:

Iris,

Dat zwembad waar je in hebt gezwommen op de top van dat gebouw. Is dat het zwembad waarvan het lijkt dat je zo over de rand 200 meter naar beneden kunt kijken?

Liefs Jan